"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 27 februari 2011

Tung helg..

Den här helgen har gått i dödens tecken. Det började i fredags då vår (mammas och pappas) hund gick bort. Sen har resten av helgen präglats av andras sorg. En av mina kompisars morfar gick bort i veckan, och en annan skulle åka och hälsa på sin pojkväns mormor som låg på dödsbädden. Och inatt gick en bekants pappa bort. Jag tänker på er alla!

Ovanpå det så har jag haft ont i magen och problem att sova för att jag är så himla stressad över allting. Så man har inte precis blivit uppvilad den här helgen. Skulle egentligen gått ut med mina kompisar igår men jag orkade bara inte. Skulle ha åkt bräda både igår och idag men det blev inget med det heller. Och har knappt pluggat något. Så allt känns väldigt grått idag. (Kan ju bero på vädret också som faktiskt är väldigt grått idag).

Det jag är stressad över är att jag har tenta om två och en halv vecka, och jag ligger jätte mycket efter och ska läsa in 15 kapitel miljöteknik på engelska tills dess. Samtidigt läser jag en annan kurs som jag har ett par kapitel o läsa i också, plus att jag har det här stora miljöprojektet som vi håller på med. Och det har vi halvvägs seminarie på typ veckan efter tentan. Och då ska vi presentera det vi fått fram så långt. Bara det att vi har knappt ens börjat och vi har inte precis någon tid över för det innan tentan!

Och sen oroar jag mig över sommarjobb. Hatar att söka sommarjobb alltså. Och jag har tänkt söka några sommarkurser som back-up ifall jag inte skulle få nått jobb. Bara det att dem måste man söka innan 15 mars tror jag det är. Alltså måste jag ta tag i det nu också innan tentan. Och de där stipendierna jag skulle söka ska snart vara inskickade och det är jättemycket att fixa med till dem. Sen är jag stressad över att hinna åka bräda. Åkte inget förra helgen, och nu har man inte åkt på hela denna helgen heller. Och innan man vet ordet av så har snön smält bort.

Sen ska man hinna göra vardagssysslorna också; tvätta, städa, laga mat osv. Usch jag blir så matt. Sen har jag lyckats med att bränna 7000 på två dagar också. Fick 8000 den 25 och den 26 hade jag bara 1000 kr kvar. Bra där! Men den här gången har jag lagt pengarna på rätt saker iaf! Gjorde en lyxfällan-budget inför den här månaden. Så här såg den ut: Hyra,räkningar,skuld till Jeppe 4000, Mat 1500, Transport 500, Spara 1000 och Övrigt 1000. Fast jag hade 4500 i hyra o räkningar så då fick jag dra bort 500 från spara kategorin. Så nu har jag alltså köpt mat för 1000:-, bensin för 500:- och kläder, vin och present till en kompis för 500:- på övrigt kategorin, vilket betyder att jag har 500:- kvar till mat och 500:- kvar till övrigt.

Men å andra sidan så har jag en välfylld kyl och frys och en fulltankad bil! Så nu hoppas jag att det håller sig ett tag. Och sen kommer ju Jeppe att betala mat och bensin och sånt också när det här tar slut, så jag tror faktiskt att vi kommer klara oss! Men det är tråkigt att ha så lite att röra sig med!

Nu blev det här ett lite tråkigt inlägg men det är ganska skönt att bara få skriva av sig allting. Nu hoppas jag på att få nya krafter inför den kommande veckan!

En kul sak var iallfall att vi var på en jättetrevlig avskedsmiddag i fredags, för en av mina bästa kompisar som ska åka till Mexico i ett halvår. Supergod mat och trevligt sällskap! Det här hade jag på mig! Kjolen är ny och kommer från HM. Älskar det nya modet med höga kjolar och shorts! Känner mig som en riktig sommarflicka i den!


Hoppas att ni haft en mer uppiggande helg än vad jag haft! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar