"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 21 februari 2011

Lugn helg!


Helgen har varit superlugn och jättemysig! Jag o Jeppe har bara varit hemma och njutit av varandra och av att bara ta det lugnt! Inge bräda den här helgen! Bara film, mys och plugg! Det var ganska skönt att vila kroppen lite faktiskt. Fast i fredagskväll var vi faktiskt o simmade 1000 meter. Det är så mysigt att bada på fredagskvällar!

Igårkväll såg vi den här underbara filmen (Eat, pray, love) med Julia Roberts. Den var supermysig! Vackra miljöer och lagom mycket kärlek. Den handlar om en kvinna som tröttnar på sitt äktenskap (de hade inga barn), skiljer sig och ger sig ut på en resa för att hitta sig själv. En riktig feel good film!

Vi såg också Vampyrer suger igår på eftermiddagen, men den skulle jag nog inte rekommendera nej. :)


Däremot såg jag den här (The Switch) i lördags kväll när jag var ensam hemma, och den gjorde verkligen min kväll! Också en riktig feelgood film med Jennifer Aniston. Det var en väldig överaskning för jag tyckte att den verkade ganska cheesy när jag såg trailern, men den var verkligen supermysig och man kände sig alldels lycklig när den var slut, (och längtade lite efter att själv skaffa barn).


Den handlar om en kvinna som bestämmer sig för att skaffa barn på egen hand (hon har ingen karl). Men hennes bästa killkompis (som såklart är kär i henne), byter ut donatorns sperma till sin egen när han är full. Och inte förrän pojken har blivit 6 år kommer sanningen fram och då börjar det bli problem. Jag vet den låter riktigt dålig, men jag lovar att den är jättemysig! :)

Kolla bara på den här sötnosen som spelar pojken i filmen. Han är ju så söt så att hjärtat brister. Man vill ju bara adoptera honom rakt av! :)

Ja det var den helgen det. Riktigt mysig och avkopplande med bra filmer och en hel del plugg som blivit gjort. Det enda tråkiga var väl att jag råkade torktumla sönder vårt madrassöverdrag, så nu lär vi få köpa ny madrass. Men det kanske var ett tecken, för Jeppe har länge tjatat om att han vill ha en mjukare madrass (och jag tror att vi behöver en hårdare). :)

Idag har jag ringt och sökt sommarjobb på miljöförvaltningen, men tydligen tog de inte emot en enda sommarjobbare enligt surtanten i receptionen. Så jag får väl hoppas på att vattenverket hade något till mig! Har också tittat på att söka stipendier och skrivit ut ansökningsblanketter, men vilket jäkla meck det verkar vara med det alltså! Man blir ju matt bara av o tänka på det.

Ja då var det måndag igen alltså, och det är bara att lägga i högsta växeln o köra så hårt man orkar, för snart är det tenta och jag har lektioner mån, tis, ons och studiebesök på återvinningscentralen på tors. Fre bjuder på avskedsfest för en god vän och helgen blir nog fylld av brädåkning och plugg!

Hoppas ni får en trevlig start på veckan! Om ni inte sett filmerna jag tipsade om så har ni något att se fram emot! :) KRAM!


2 kommentarer:

  1. Måste se den filmen. Har läst ca 30 kapitel på den engelska versionen. Det är ganska korta kapitel !Ska se den med Jennifer Aniston oxå.
    Skönt att du haft en myskväll för dig själv :) !
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Den filmen ska jag kolla på. Ibland är det gött med att kolla på lite "halvdana" filmer där man inte behöver använda hjärnverksamheten så mycket. Känns som den går på högvarv i veckorna ändå så ;) Kram

    SvaraRadera