"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 6 juni 2011

Lata soliga underbara dagar!

Även vi har tagit långhelg och den började i torsdags med fika häng i solen och en shoppingtur med mina vänninor. Torsdagen avslutades med.......


......Pizza!! :) I förra inlägget skrev jag att min matlagningslust var borta, och ja som ni ser har det inte blivit mycket bättre ännu. ;) Men jag gjorde faktiskt laxgryta och quinoa i förra veckan iaf! :)

Den här pizzan avnjöt jag i gräset tillsammans med folköl och vänner samtidigt som vi tittade på Faluns cruising. Softare kväll och godare pizza får man nog leta efter! Ibland får man faktiskt blunda och bara ta paus från allt vad miljöproblem heter. Livet blir helt plötsligt så mycket enklare då! :)



Gött barbentahäng i solen!



Tog kort på några av pärlorna på cruisingen och delar med mig till er som inte var där! :)



Förståss fick jag väl inte med rumpan på den här coola surfbussen..



Har alltid velat ha en bubbla!








På fredagen hängde vi med samma vänner på Lilltorpet som syns på bilden ovan. Jättemysigt och lugnt och skönt. Solade hela eftermiddagen, men inget dopp! Brände mig gjorde jag också dumt nog.


På kvällen blev det utgång med mina vänninor på Rådhusgården! Men det gick ganska lugnt till och vi gick hem redan vid ett eftersom vi kom redan vid tio. Riktigt trevligt var det!


Lördagen sov vi bort halva dagen och sen låg vi och läste i Jeppes föräldrars trädgård på eftermiddagen. På kvällen blev det lugnt.


Igår sov vi också länge och sen åte Jeppe ut och fiskade och jag satt inne och utforskade artister inför Peace and love och gjorde spellistor inför vår roadtrip imorn.


Idag har jag farit runt som en skållad iller och tvättat, städat, handlat, lämnat sopor osv så att allt ska vara färdigt inför imorn! Vi åker nämligen tidigt imorn till Uppsala där Jeppe ska på återbesök. Vi hoppas att han ska få börja stödja så smått på foten! När det är klart drar vi ner mot Skåne där vi ska spendera en vecka. Lillebror tar ju studenten så det blir ordentlig fest på fredag med ca 70 pers bjudna! Ska bli skoj! :)


Imorn börjar sommarkurserna så nu är det redan slut på mitt sommarlov! Men det var härligt så länge det varade! :)


Hoppas att ni också har njutit av den fantastiska långhelgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar