"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

lördag 18 juni 2011

Studenten!


Ja nu har det varit lite tyst här igen, och det är ju för att jag haft fullt upp med studentfirande hemma i Skåne! Jag och Jeppe åkte till Uppsala tidigt på tisdagsmorgonen där hans fot blev godkänd för att börja stödjas på (jippi!). Sen rullade vi vidare ner till Skåne och hela resan tog 13 timmar! Och det var bara jag som körde.. Men jag börjar ju bli van nu! Det var så varmt i bilen så vi fick lov att ta många svalkningspauser.

Veckan i Skåne var ganska hektisk, med start av sommarkurser, förberedelser och röjjning av student, och ja sen hann vi inte med så mycket mer! Studentfesten var lyckad och lillebror var nöjd! Balen tittade vi ju på på söndagen också.


Jag såg nu när jag tittade igenom mina bilder att jag inte hade alls många från studenten och nästan inga som var bra. Men den här bilden på mig och min bästa kompis från förr gillar jag. Som kanske syns på bilden så hade vi väldigt kul på studentfesten! :)


För tillfället är jag hemma i Falun, vi åkte från Skåne i tisdags. Men jag åker ner igen (själv denna gång) redan på måndag. Jag ska fira midsommar med familjen i Mölle vilket har varit tradition i 25 år nu. Det är dock första gången på 5 år som jag kommer att vara med. Och det är också första gången på 3 månader som jag och Jeppe ska vara ifrån varandra! Det ska faktiskt bli skönt att få lite semester på egen hand och han klarar sig så bra nu så att jag kan åka iväg med gott samvete!


Han har börjat gå så smått utan kryckor och har till och med börjat köra bil igen. Alla är lyckliga och glada för det! :) (Inte minst jag!) ;) För övrigt så tycker jag att båda mina sommarkurser (Chick lit och Hållbart byggande) är riktigt intressanta, men det är ganska mycket jobb med dem! Så därför har jag bara suttit med dem sen jag kom hem från Skåne. Det har varit regnigt, molnigt och kallt, och jag har blivit förkyld. Så det har ändå inte funnits så mycket annat att göra.


Jag har redan hunnit läsa ut en bok i kurslitteraturen, vilket det kommer ett inlägg på! Men usch vad tråkigt det var att bli förkyld. Jag hade tänkt ha middag för ett par vänner som passade Daisy när vi var borta, och jag hade tänkt hälsa på en nyfödd bebis, men de planerna gick ju i stöpet nu. :( Man vill ju inte smitta ner andra med en evigt rinnande näsa och feber.


Jag får försöka kura lite nu ikväll. Både jag och Jeppe ska sitta hemma och plugga en lördagskväll.. Hur tråkigt får det bli?! Hoppas på bättre tider snart! :)

1 kommentar:

  1. Lilla snuttan. Är du lite fuk. Bra recensioner du gjorde. Men boken var bättre än du skrev. Mamma

    SvaraRadera