"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 19 juni 2011

Second hand fynd från Skåne!


Ett besök på Förmedlingscentralen i Tyringe (mitt favoritfyndställe där jag också jobbat när jag var yngre), hann vi också med när vi var hemma. Eller två faktiskt! :) Hittade denna fina rosskål för 15 kr. Har en exakt lika dan sen innan som jag köpt på samma ställe, fast med lite annat tryck.



Den här superfina rospottan fick jag i försenad födelsedagspresent av min lillebror! Den är också från Förmedlingen, och jag har tittat på den många gånger när jag har varit där med mamma. Men den har varit lite för dyr för min budget.. Kommer inte ihåg exakt vad den gick på men nånstans mellan 150 och 300 kr om jag inte är helt ute och cyklar! Men nu har jag den äntligen i min ägo! :)



Den här söta lilla stenkrukan i antik stil fyndade jag för 10 kr och den fick börja arbeta direkt som salladskruka! :)

1 kommentar: