"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

lördag 18 juni 2011

Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också bra)



Äsch det är väl lika bra att jag gör det här inlägget direkt också nu när jag ändå är i skrivartagen! Ni får helt enkelt stå ut med att jag är tyst i två veckor och sen rätt som det är så kommer det en hel dröse med inlägg. Just nu sitter jag som sagt hemma en lördagskväll och är sjuk och har alltså inte så mycket annat för mig. Och då får man ju ta tillfället i akt! :)


Den här boken av Martina Haag är den första jag läser av henne. Det var den första bok hon skrev. Och det är också den första boken i kurslitteraturlistan i min sommarkurs om Chick lit. Jag har lånat den på biblioteket i Perstorp (hemma i Skåne) och snälla som de är så fick jag både denna och 5 andra böcker på sommarlån. De behöver alltså inte vara tillbaka förrän 1 sep! :)


Ungefär så här står det på baksidan:

Det är något som inte stämmer i Isabella Eklöfs liv. Vid det här laget borde hon ju vara superframgångsrik filmstjärna med fantastisk pojkvän. Det är som om hennes riktiga liv, det liv hon egentligen är ämnad för att leva, aldrig sätter igång. När den stora chansen till förändring äntligen dyker upp kastar hon sig över den. Det är då det blir jobbigt på riktigt.




Jag kan ju säga direkt att den här boken inte föll mig alls i smaken. Det enda jag gillade var att den var oerhört lättläst och kort (lite väl kort till och med). Men innehållet tyckte jag var både tråkigt och intetsägande och inte fick de varandra på slutet heller. När jag läser chick lit vill jag gärna ha lyckliga slut. Nä jag vet inte riktigt men den här boken får faktiskt bara en 1a av mig av 5 möjliga. Dels för att jag bara några dagar efter att jag läst ut den inte kommer ihåg vad den handlade om, och dels för att jag helt enkelt inte gillade storyn.


Det ska bli spännande att läsa fler böcker av Martina Haag och se om hon kan bättre eller om detta är en typisk bok av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar