"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 27 juni 2011

Min favoritförfattare!




Inom chick lit är Sophie Kinsella min absoluta favoritförfattare! Särskilt hennes böcker om en shopaholic, men även hennes fristående böcker! När jag läste den första shopaholic boken gillade jag den inte alls! Jag tyckte att det var överdivet och löjligt och sån var minsann inte jag. Men sen kunde jag inte låta bli att läsa den andra boken också och då var jag fast. Jag fick lov att erkänna för mig själv att jag var en shopaholic (om än inte lika extrem som Becky) och det är väldigt roligt när man kan sitta och skratta åt sig själv, när man känner igen sig.




Jag har läst allt som har givits ut av Sophie Kinsella och kan varmt rekomendera alla hennes böcker! Det är inte alla som gillar hennes Shopaholic böcker, men kanske är det för att det är lite svårt med bara den första boken. Man kanske måste ge de andra en chans också!




Det här är den senaste av shopaholicböckerna. Den ingår i min kurslitteratur och jag har lånat den på bibblan i Falun! Från den första boken har vi fått följa Becky Bloomwood/Brandon när hon hittar sin man, när hon flyttar till New York, när hon gifter sig, när hon får en syster, när hon får sitt första barn och nu har då barnet hunnit bli en 2-3 år och börjar redan visa shoppingtendenser utöver ett jäkla humör. Jag bara slukade i mig boken. Det går typ inte att sluta läsa. Jag vet inte riktigt vad det är men jag älskar verkligen de här böckerna!




Boken får en 5a av 5 möjliga!! :D

1 kommentar:

  1. Jag hann ju inte läsa den. Men ska så fort jag får fatt i den här hemma. älskar oxå Kinsella. kram mamma

    SvaraRadera