"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 17 december 2010

Pepparkaksbak!


I tisdags bakade jag pepparkakor!

Riktigt goda blev dem! Receptet finns i måndagens inlägg.


På kvällen bjöd jag hit mina kompisar som fick provsmaka med lite blåmögelost och glögg till. Supergott och supermysigt!

Några av pepparkakorna ska bli julklappar till min mormor och mina amerikanska kusiner. Dem slog jag in så här fint! :)

Så där ja! Nu börjar allt bli färdigt inför jul här. Nu ska jag göra en sista städning och imorrn på dagen ska jag baka knäckebröd och göra knäck eftersom mina första knäck blev misslyckade (var stressad och råkade koka dem för kort tid, och glömde göra seghetsprov innan jag hällde upp dem). Sen åker jag till Skåne vid halv fyra för att fira jul med familjen! Ska bli mysigt!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar