"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 9 december 2010

Begagnade böcker som är helt oöppnade!


Ett smart julklappstips om man har lite pengar är att fynda böcker på loppis! Ofta hittar man nya fina böcker som inte ens är öppnade till ett löjligt billigt pris! Och va fasen böcker är ju lika bra vare sig någon annan läst dem innan eller inte. De blir ju inte ofräscha precis.


Själv älskar jag att gå på bokjakt på loppisar! Nyligen hittade jag en receptbok när jag var på Förmedlingscentralen i Tyringe som verkade vara helt oanvänd. 30 kr fick jag ge för den! Jag har letat efter en pajbok länge och den här överträffade alla förväntningar! Jag kan tänka mig att laga varenda recept i boken! Annars brukar det typ vara 5 recept i en hel bok som man är sugen på att prova.


Och jag gillar inte de där gamla receptböckerna där det inte är bilder till varje rätt och allt ser så fruktansvärt deprimerande och trist ut. För i tiden kunde de INTE ta bilder på mat så att det såg aptitligt ut! Men den här boken är tryckt det här året (2010!) och har vackra bilder till varenda rätt! :)


Är ni intresserade av just den här boken så finns den säkert i närmaste bokhandel med tanke på att den är tryckt i år!

Lycka till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar