"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 17 december 2010

Miljövänlig julgran! :)


Sådär ja! Julgranen på plats och de sista klapparna inköpta! Faktiskt så har julgranen varit på plats redan sen i måndags, eftersom Jeppes föräldrar hade varit i deras stuga i Orsa och varit så snälla och tagit med sig en gran från deras egen skog till oss.

Och eftersom jag inte kommer vara i Falun över jul så tyckte jag att det kunde vara lite mysigt att ta in granen lite tidigare, så man får njuta lite av den! Men gud vad den dricker mycket vatten! Får ju typ vattna den varje dag.

Till min och Jeppes första riktiga gran har vi inte köpt mycket pynt. Det flesta kulorna hade jag redan sen innan (hade råkat få med mig dem hem från ett gammalt säsongsboende). ;) Och resten har jag fyndat på Myrorna! Polkagrisarna brukar jag återanvända så de har ett par år på nacken (ska alltså ej ätas). :) Har tidigare haft dem i min lilla miniatyrplastgran.

Det enda jag köpt nytt är faktiskt glittret.

Stjärnan hittade jag på Myrorna.


Och den här jättefina julgransslingan fick jag ärva av min pappa. Den hade han haft i en lägenhet innan han flyttade ihop med mamma så den är från 60-70 talet, men i mycket fint skick! Älskar den fina originalkartongen!

Julgranen är det bästa med hela julen tycker jag! Den lyser upp så fint i mörkret och man får en riktig julkänsla. Är riktigt nöjd med vår första gran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar