"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 4 augusti 2010

Äntligen är bär och svampsäsongen här!




Jaha då hade man jobbat sista dagen på sommarjobbet och nu väntar en månads ledighet innan skolan drar igång i slutet av augusti. Det firar jag med att äntligen ta mig ut i skogen, vilket jag inte kunnat nu när jag jobbat och inte haft någon bil.

I måndags var jag med Jeppe ute när han fiskade och då hittade jag faktiskt 3 kantareller och lite blåbär. Men annars har jag inte hittat några egna kantareller. Däremot vet jag många som hittat hur mycket som helst, och vi fick en hel låda på Jeppes namnsdag av några kompisar. Dom gjorde jag en smarrig middag på igår!

Och idag var jag ute med två härliga tjejer och plockade en liter blåbär. Härligt var det att komma ut i skogen! Vi myste till det lite extra med en fika innan vi åkte hem.



Gud vad skönt det är att vara ledig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar