"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 25 april 2010

Min födelsedag! :)


Hej mina vänner!

Idag fyller jag år! :) Hihi! Eftersom Jeppe skulle åka iväg idag för att vara borta hela veckan så firade vi min födelsedag igår. Vi var iväg på loppis och fyndade lite, och sen hade vi picknik på stranden vid en sjö och sen hade vi lite filmmys på kvällen! Idag fick jag öppna mina presenter och vet ni vad jag fick? En symaskin! :D Gud vad jag blev glad för den! Nu ska här sys! Jag fick också en filékniv som jag önskat mig och ett miniparaply som jag kan ha i väskan när jag cyklar till jobbet. Himla bra! Och symaskinen var begagnad men ny. Jeppe hade fixat den från en tjej som hade fått den av sin pappa men aldrig användt den! Kan ju inte bli bättre! Nu fick den komma till mig istället för att stå och samla damm hemma hos henne. Och jag kommer ju verkligen att använda den! Tyvärr blir det plugg hela denna dagen i min ensamhet, för alla jag känner har rest från stan denna helgen. ;) Men detta är sista veckan med plugg för mig så snart kommer jag att ha mer tid över för att blogga! Här kommer lite bilder från helgen:


Fynden från loppisen! En roskopp med tillhörande fat till min udda rosservis, 5 kr på Myrornas. En gammal kakburk, 80 kr på lokal loppis. Och det superfina tårt/kakfatet för 90 kr på Myrornas. Just ja! Kom på nu att jag glömde ta kort på några skedar som jag också fyndade på loppisen!


Picknik!! Jag vet, inte särskilt ekologisk.. Men gott var det!


Och vädret var på vår sida!


Filmkväll med grönsaksdippning! :)

Min superfina symaskin! Gud vad vi ska ha kul ihop!

Hoppas ni också har haft en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hej hej! Jag funderar på att kicka igång med ett företag där jag tänker inrikta mig på Eko-tänk.. Jag tänker sälja alla möjliga saker ,träning-och hälsoinriktat dock..och tänkte att du är ju lite insatt och kanske har lite tips på bra företag och produkter som behöver återförsäljare?!

    SvaraRadera
  2. va kul! det låter jättespännande ju!
    just träning och hälsoinriktat är jag inte så jätteinsatt i men jag vet iallafall att det finns ekologiska snowboardar! :) men jag kan undersöka det lite och återkomma!

    SvaraRadera
  3. JAA! gör det, Du kan skriva till min mail reberecca@live.se om du kommer på något! :)

    SvaraRadera