"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 19 april 2010

Miljövänliga gratisprover från jobbet!


Nu har vi fått ännu fler miljövänliga och ekologiska produkter till Maxi! Och nej dom betalar inte mig för att skriva det här. De vet inte ens att den här bloggen existerar. Men jag tycker att det är bra att kunna tipsa er om sådant som är lättillgängligt. Alltså sånt man inte behöver beställa från nätet utan som finns direkt i mataffären när man är och vardagshandlar.

Alltså har vi fått två nya märken till butiken. Det första är Kiss my face som har ekologiska och miljövänliga produkter baserade på naturliga råvaror. Alltså inga parabener, färgämnen, kemikalier osv. Bl a schampoo, tandkräm och fasta handtvålar. Det andra är Fruit of the Earth som är ungefär samma sak, fast jag är osäker på om det är ekologiskt odlat. Men jag tror det. De flesta av Fruit of the Earth produkterna är baserade på mirakelväxten Aloe Vera. Vi har Aloe Vera Juice som ska drickas som hälsokost, läppbalsam och massa olika krämer och lotions.

Och i samband med att vi fick de här nya produkterna fick jag äran att testa några av dem. Jippi! Detta för att vi ska kunna rekomendera produkterna med gott samvete till kunderna! Och jag kan dessutom ge er insidertips om vilka som är bra och vilka som inte är det! Bra va? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar