"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

lördag 30 januari 2010

Second hand fynd!

Lite second hand fynd som jag hittat här i Falun dom sensate veckorna. Mestadels på Ta till vara på Ingarvet och Myrornas vid Åhlens.


Min underbara soppterrin! Blev kär i den så fort jag såg den. 50 kr på Ta till vara! Vilket fynd!


Riktigt köttbulleskål! Älskar det matta mönstret. Ca 30 kr på Myrornas.


Denna fint nötta skålen fyndades också på Myrornas för ca 30 kr.



En udda ros kaffekopp med tillhörande tefat till min "Shabby Chic" servis. Tror de va 15 kr på Myrornas.



Jättefint Uppsala Ekeby fat som jag tänkte ha som tårtfat. 70 kr på Myrornas.


Fynda på second hand är min nya hobby, och det är så himla roligt, för ofta får man saker som ingen annan har. Och oftast är det billigt. Och gamla saker är ju så mycket mer spännande och vackra än nya massproducerade saker. Man vet aldrig vad dom bär på för historia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar