"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 27 januari 2010

Organic Cotton från HM



Fick hem två påslakanset som jag beställt från HM idag. SÅ himla fina! Och ekologisk bomull är dom gjorda av också. Kan ju inte bli bättre. Finns att beställa på http://shop.hm.com/se/start Gå in på HOME så finns dom där.

Sen kan jag också passa på att ge ett miljötips till alla er som har silver som behöver putsas ibland. Skit i alla kemikalier och putskrämer! Det enda du behöver är vatten som du häller salt i och så aluminium folie i botten. Sen lägger du bara i silvret och jag tror att det måste ha kontakt med foliet. Så du får använda en hyfsat stor balja beroende på vad som ska "putsas". Sen får det ligga där ett par timmar och då sköter det sig självt. Prövade det idag och det funkade perfekt.

Läste det i min kemibok faktiskt. Det sker en såkallad redoxreaktion, men det är lite överkurs. Det enda man behöver veta är att det blir rent. Ett annat miljövänligt putsmedel ska vara ketchup (ekologisk då såklart), men det har jag inte prövat själv ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar