"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 17 januari 2010

Hej!

Välkommen till min blogg!

Kanske inte så originellt att starta en blogg men va fasen, snart har ju alla en ändå.
Och jag tänkte att eftersom jag ändå bara sitter inne i min lägenhet och pluggar för det mesta så kan det kanske vara kul att ha en blogg där man kan få uttrycka sig själv lite!

Tanken är att jag ska skriva om sådant som intresserar mig, vilket är bl a miljö, second hand, laga mat, lantlig inredning, mode, åka bräda, och tyvärr shoppa. Men man kan faktiskt shoppa på ett bra sätt har jag lärt mig på sistone. Det är t ex jättekul att fynda second hand grejer! Och jag har hittat många bra affärer som säljer miljösmarta och ekologiska produkter.

Jag hoppas också kunna dela med mig av miljötips då jag förhoppningsvis kommer att börja läsa till miljövetare på högskolan i höst.

Jag vill också säga redan nu att varken jag eller någon annan är perfekt. Det är tillåtet att ha brister. Man måste inte vara miljöaktivist för att rädda världen. Många bäckar små leder till något stort. Det är bättre att man gör lite än att man inte gör något alls!

Haha, oj. Hoppas att detta första inlägg inte blev för präktigt och avskräckande.. :) Jag lovar att det kommer bli kul läsning också! Inredninstips, recept, second hand fynd mm kommer att vara den röda tråden.

Skulle vara kul om någon där ute kunde bli inspirerad!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar