"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 14 november 2010

Vinterjacka och vinterstövlar!


Hej på er!!


Hoppas att ni haft en bra helg? Själv måste jag säga att jag är utomordentligt NÖJD med min helg! :) Jeppe har varit i Sälen och då har jag passat på att sitta o plugga som aldrig förr! Har läst typ 70 sidor tror jag. Och det bästa är att jag äntligen bestämt mig för en vinterjacka och ett par skor.


Hehe nej, ni behöver inte oroa er det är inte de kläderna på den översta bilden jag köpt.. :D Sådär såg jag däremot ut 2004 och sen dess har jag gått runt och småfrusit (när jag inte varit i backen). De där kläderna var de varmaste och skönaste jag haft, men jag är inte så jättesugen på att glida runt på stan i dem i nuvarande läge.. :)

Efter att ha letat igenom alla Faluns och Borlänges affärer efter en vinterjacka som är både snygg, varm och tidlös och ett par vinterskor som är varma, vattentäta, bra mönster (så man slipper halka), bruna, snygga och som man kan gå långt i utan att få ont i fötterna, (nämnde jag att de också skulle vara tidlösa?), så har jag äntligen lyckats bestämma mig!


Svarta kängor med mönster fanns det i varenda affär, men bruna kängor hittade jag bara i tre affärer. De första hade jättedålig sula undertill, de andra gjorde ont och var för liten storlek och de tredje (som jag köpte) har redan en kompis, men jag har frågat om lov och det gick bra att jag också köpte dem. :)

Jacka vill jag helst inte prata om, har provat och bytat så många gånger inne på Carlings att jag numera är ökänd som "hon som inte kan välja mellan blå och brun". :) Och det slutade med att jag köpte en helt annan jacka. :)


Men jag har inte haft en riktig street vinterjacka på typ fem år och inga vinterskor heller. Det har liksom räckt med snowboardutstyrseln. Men nu när jag bor i stan så kände jag att det är dags för en street set up också. Och då ville jag ju vara helt säker på att det blev rätt eftersom jag planerar att använda de här i typ minst 5 år.


Tyvärr finns det inget stort utbud av ekologiska vinterkläder (iallafall inte som en fattig student har råd med). Men jag tyckte att jag lyckades ganska bra med mina inköp ändå, eftersom jag tror och hoppas att de kan hålla i ett par år. Både slitningsmässigt och modemässigt. Och de kostade tillräckligt mycket för min lilla plånbok även om de inte var ekologiska. :S


Här kommer lite bilder som jag o Daisy lekt modell på! :D


1 kommentar:

  1. ahh vad du e fin. sådana stövlar vill jag oxå ha. Kram Mamma

    SvaraRadera