"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 9 november 2010

En bra dag!

Hej!

Jag måste bara säga att jag är helt säker på att jag valt rätt skola och program. :D För det första så är mitt intryck hittills att Mittuniversitetet i Östersund är en nytänkande, fräsch och seriös skola! Och för det andra så trivs jag så himla bra med att plugga på distans! Det passar mig verkligen perfekt! Och lärarna är hittills jättebra och klasskompisarna är trevliga.

Jag är verkligen nöjd med var jag är i livet just nu. (Nåja, lite mer pengar och mindre stress hade ju faktiskt inte skadat). ;) Men alla kurser är så intressanta och jag känner att jag verkligen brinner för det här. Vi har ju läst Miljökunskap som första kurs och igår började vi på ännu en kurs som heter Miljöteknik. Den verkar jättespännande! Vi ska gå på två studiebesök, ett på ett avloppsreningverk och ett på en avfallshanteringsstation. Sen ska vi också ha en uppgift som innebär att vi ska bevaka media och i februari är det återigen dags för att ge sig av till Östersund för att labba.

Förresten mattekursen är nu avslutad och jag tror att mattetentan gick riktigt bra! Är nästan helt säker på att jag fick godkänt! Idag har vi haft seminarie hela dagen. Det betyder att alla grupper i klassen har redovisat sina labbrapporter för sina Miljöprojekt. Vi distansstudenter har suttit med headset och kamera och pratat engelska inför hela resten av klassen, som suttit och tittat på oss på storskärm i Östersund. :) Det var riktigt nervöst! :) Men lärarna tyckte att vår redovisning var superbra och den ena läraren sa till och med att resten av klassen borde ta efter och lära sig av oss.

Det var nämligen så att jag hade skrivit slutsatsen som var kort men välformulerad (tydligen!). Och läraren utbrast I LOVE THIS CONCLUSION! ALL THE OTHER GROUPS SHOULD LEARN FROM THIS! :) Haha, ja jag vet att jag skryter nu, men jag kände att den där bekräftelsen verkligen behövdes just nu! Det kändes riktigt skönt!

För övrigt så har den första snön yrt i Falun idag och just nu har vi ca 2 cm nysnö på gatan utanför lovely! Som tur är så satte vi på vinterdäcken tidigare idag och jag köpte mig en vinterjacka. Nu fattas bara ett par rejäla vinterskor! Vart hittar man ett par skor som är snygga, varma, bra grepp (mycket mönster undertill) och som man dessutom kan ta långpromenader i utan att få ont i fötterna?


Som avslutning får ni en bild från mitt kök i lördags kväll då det pågick en väldigt mysig vinkväll med mina bästa tjejer! :)




Hoppas att ni också haft en lovely dag och helg! Kram på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar