"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 25 mars 2010

Världens snällaste mamma?

Kommer ni ihåg den där loppisboken som jag skrev om att jag så gärna ville ha? Jag var så nära att beställa den, men sen insåg jag att jag inte hade råd, så jag avbröt köpet. Men sen kom den hem till mig på posten ändå i tisdags och utan faktura också! Jag var helt säker på att något måste ha gått fel när jag avbröt köpet och att jag nu hade fått en gratis bok!

Men idag kom det fram att det var min lilla mamma som hade beställt den till mig när hon hade läst här på bloggen att jag ville ha den! Gud vad jag blev glad då! Och som om inte det vore nog så ställer hon upp o lånar ut o pengar till en fattig student som mig som fått lägga alla pengar på mediciner och sjukhusbesök dom senaste månaderna! Och ni ska veta att jag inte gärna lånar pengar i onödan. Men just nu är jag i personlig konkurs. Och därför kommer ni inte få se några loppisfynd eller annat som kostar pengar här på ett tag innan jag kommit på fötter igen. Men jag kommer nog att kunna tipsa om hur man lever snålt iallafall! :)

2 kommentarer: