"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 9 maj 2012

Spontant jobb för en dag!

Igår hade jag dagen fullplanerad med ärenden och plugg, men detta spolierades totalt när min kompis Alma ringde totalt oväntat och frågade om jag kunde hoppa in och jobba på en eventgrej  som hon skulle vara med och marknadsföra, eftersom en kollega till henne blivit sjuk! 1500 kr (innan skatt, men det som dras av på skatten får jag ju igen nästa sommar) skulle jag få för ca 4 timmars arbete så det gick ju liksom inte att tacka  nej till! :)

Det var ett projekt där de hade gjort om ett tåg till Ungas idétåg och inrett det invändigt med café, biosalong och lite annat. Dit kunde man gå om man hade en idé som man ville ha lite hjälp och rådgivning med, eller om man bara ville bli lite inspirerad. Vår uppgift var att stå på stan med lite tävlingar och dela ut biljetter och program för att locka dit besökare. Inte riktigt min grej, men nu har jag provat på det också! :) Och vi lyckades ändå få dit en hel del folk!


Jag på stan! :)


In action! :)


Här är tåget sett utifrån. Tåget rullar genom hela Sverige och idag tror jag att de skulle stanna till i Sundsvall! :)


Alma inne i en av vagnarna! Här kunde man tävla med sin idé och lyssna på inspiratörer. :)

Lättförtjänta pengar! :) Och kul att jobba lite. Det var typ 2 år sen jag jobbade sist! :) Riktigt gött med lite extrapengar inför sommaren! :D Tack igen Alma!! :D

2 kommentarer:

  1. Lite sugen kanske på att jobba igen ? Mamma

    SvaraRadera
  2. Nä inte med nått sånt iaf! :) Jag trivs bra med att plugga! :)

    SvaraRadera