"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 29 maj 2012

Sista resan till Umeå!

I helgen var det dags för den sista träffen i min valbara kurs Hållbart skogsbruk. Jag åkte upp till Umeå i torsdags och kom hem igår. Helgen har varit hur bra som helst! Här får ni se ett gäng bilder från helgen! :)


Föreläsning i Mats Hagners naturkulturskog.


Ett träd som är fällt av en bäver.


Träd avgnavt av en bäver.


På lördagkvällen fick vi åka med de vi bodde hos ut till deras sommarstuga. Katten Eilert hängde också på! :)


Ute vid sommarstugan som låg vid havet!


Sommarstugan!


Middag med våra värdar och deras dotter.


Mums!!


Efterrätt! :)


Blåsippa i en väldigt produktiv gammelskog!


Ekoparken Skatan!


Gammal högstubbe.


 Hela klassen i Ekoparken!


Här står läraren mitt i en gammal tjärdal som man utvann tjära ur trä i. Bara några meter bort ligger två kolmilor där man kolade trä.


Lunch mot en solindränkt husvägg i falurött smakar alltid bra! :)


Ett dött träd i gammelskogen.


Ett träd som jag tror var mer 350 år gammalt! Tänk vad det har varit med om! Underbart att se! :)

Sammantaget har det varit en riktigt bra kurs. Jag har lärt mig otroligt mycket, träffat nya människor och sett många olika sorters skog! Det är lite tråkigt att kursen är över faktiskt! 

Hoppas att ni haft en lika trevlig helg som jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar