"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 7 maj 2012

Fynd från Rättviks marknad!

Helgen började med en intensivkurs i bugg som jag fick i födelsedagspresent av Jeppes föräldrar! :) Jeppe fick ju också följa med mot sin vilja, men det gick faktiskt riktigt bra för honom! Han var kanske inte bäst på stället, men han var definitivt inte en av de sämsta! Men han sätter aldrig mer sin fot på ett dansgolv säger han.. ;) Haha! 

För mig gick det också bra! Jag lärde mig inte direkt  något nytt, men jag lärde mig några knep på hur jag kan följa bättre. Det var riktigt roligt och jag blev sugen på att börja dansa igen! Men inte så många timmar i sträck, för man var helt slut efter 6 timmars intensiv dans!


På söndagen sov vi länge och sen begav vi oss till Rättviks marknad! Jag ÄLSKAR marknader! Det är bland det bästa som finns tycker jag! :D


Inne på marknaden, som btw är den största i Sverige efter Kiviks marknad har jag hört!


Langos. Mums!


Fyndade lite Acke-tidningar som jag alltid köper när jag är på marknad! Har samlat sen jag var liten och har t o m en lista med mig varje gång så att jag inte ska köpa dubletter.. ;)


Den här boken är jag extra nöjd över, för jag har nämligen sett den på Myrorna och där kostade den 25:-. Nu köpte jag den för 10:- på marknaden! :D Hihi. Boken kom ju även ut som film i höstas och den har jag inte sett ännu. Får se om jag läser boken innan eller efter jag ser filmen!


Den här söta lilla begagnade gräslöksskålen passar bra i mitt kök! :) 25 riksdaler!


Och sist men inte minst, ett måste när man är på marknad; munkar och saltlakrits! :D Mums!

Helgen har varit riktigt trevlig på det hela taget! Hoppas att ni också haft en fin helg! :)

1 kommentar: