"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 10 maj 2012

Dagens fynd!

Svängde förbi Ta till vara idag och fyndade lite böcker inför sommaren! Jag ÄLSKAR den affären! Man kan ALLTID fynda superbilliga saker där! :D Sju stycken pocketböcker fick jag för 35 kr! 5 kr styck! :D Bättre än så blir det ju bara inte! 


Först lite klassiker som jag varit sugen på länge. Grottbjörnens folk av Jean M. Auel, Törnfåglarna av Colleen McCullough och Ciderhusreglerna av John Irving.


Och sen lite nyare böcker. Svartvintern av Marianne Cedervall (fortsättningen på Svinhugg som jag köpte på Myrorna får nån vecka sen), Angelas dotter av Kristin Hannah (älskar Kristin Hannah), Asyl av Liza Marklund (håller på och läser alla hennes böcker och den här var nästa i listan) och Svinalängorna av Susanna Alakoski som även finns som film. Jag har inte sett den. Däremot såg jag just den boken på Myrorna för några veckor sen och där kostade den 25 spänn, så nu sparade jag en tjuga! ;)

Gillar ni att läsa när ni ligger i solstolen på sommaren så gör ett besök i en second hand butik, på loppis eller i en bokhandel med begagnade böcker innan ni rusar iväg och köper sprillans nya! Biblioteket är också ett bra alternativ! De har t o m pocket nuförtiden! Eller om man hellre föredrar det så kan man ju läsa elektroniskt! Själv föredrar jag dock att hålla en bok i handen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar