"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 23 juli 2012

Sommarens loppisfynd hittills!

Idag var vi på en second hand butik vi inte varit på förut. Fyndade massa bra saker riktigt billigt! :D



Ända sedan vi flyttade in i lägenheten för 3 år sen har jag önskat mig en läsfåtölj med fotpall. Idag hittade jag äntligen en fin till ett bra pris som passade in i vår lägenhet! 150 kr! :D Nu måste vi bara bli av med alla loppiskläder som står och skräpar, så att vi får plats med den.. :) (Efter att ha inspekterat den noga godkände Daisy den genom att ligga i den x antal timmar. Frågan är om jag kommer att få tillgång till den eller om den kommer att vara ockuperad av miss Daisy hädanefter. ;)


Jeppe fyndade sig ett par höga gummistövlar i nyskick. 50 kr! :) Han har ett par sen innan, men de är både för små och väldigt låga.


Han köpte sig även ett jättefint tennisracket för 40 kr! Billigt! :) Han spelar inte tennis så ofta och när han väl vill göra det så har han aldrig något eget racket. Men nu har han det! :) 


 Så här heter butiken vi fyndade i. Ligger i närheten av Maxi.


Den här jeansjackan som är den första jag äger i mitt liv, (iallafall sen jag var väldigt liten) fyndade jag i en liten loppisbod i Orsa när vi var där. 35 (!) kr kostade den! Nästan gratis!


Den här fina skogsgröna koftan fyndade jag på samma ställe. 35 kr för den också! :)


Den här praktiska gallerhyllan fyndade jag för 40 kr på Myrorna förra veckan. Vi har tidigare haft våra schampon i en trälåda som nu har blivit väldigt sliten i botten, så det var verkligen dags att byta ut den! Perfekt!


Den här fina stickade tröjan fyndade jag på den nya loppisen på Britsarvet som ligger precis brevid Ta till vara. Har alltid velat ha en sån! 20 (!) kr fick jag ge för den! Fantastiskt! :D Jättemysig att ha när man går i skogen!

Gud vad jag älskar att fynda på loppisar och second hand-butiker alltså! :) Så himla roligt när man får fina saker till bra priser, samtidigt som man värnar om miljön och ofta går det man betalar till behövande. Win-win-situation! Alla blir nöjda! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar