"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 24 juli 2012

Peace & Love 2012

Nu är det ett tag sen P&L, men jag tänkte ändå göra ett kort inlägg om det här. Vill ni se fler bilder får ni hålla ett öga på facebook där jag kommer att lägga upp ett helt album med bilder så fort jag har tid! :)


Vi hade hyfsat väder de flesta dagarna även om det var mycket kallare än förra året. Det blev mycket picnickar, gänghäng och alkoholintag utanför stängslena. Tyvärr har man ju så trevligt utanför ibland så att man missar artister man vill se inne på området. Men vi såg ändå en hel del band och vi missade aldrig de viktigaste! :)


En av de bästa sakerna med att gå på festival är all underbart god mat!! De där friterade kycklingbitarna med nudlar/ris och någon god sås (jordnöt, curry, eller sötsur) åt vi av varenda dag tror jag! Så jäkla goda! Och langos åt jag två gånger. Den på bilden heter Dillen och är egentligen vegetarisk utan räkor. Men jag brukar ta räkor till och det är den godaste langosen som finns! Så himla krispig och god botten har den också! Åh mums!


Som sagt, det blev mycket häng i gäng utanför. Fast det var ändå jag och Jeppe som höll ihop hela tiden. Vi gick aldrig någonstans utan den andre. Och när vi gick inne på området så gick vi nästan alltid själva. Supermysigt! <3


 En annan rolig grej med att gå på festival är att man får ha gummistövlar på sig varje dag. Och jag älskar ju mina gummistövlar som jag ärvt av mormor! <3 Och så tycker jag det är roligt att göra mig fin och ha nya outfits varje dag, eftersom jag mest går hemma i samma gamla tråkkläder när jag är hemma o pluggar! Så här är mina outfits från tors-lör! ;)

Den bästa konserten var Den svenska björnstammen, och jag hade filmat lite från konserten och hade tänkt lägga upp det här. Men tyvärr verkar det inte funka. Så det får ni vara utan! Men P&L 2012 var iallafall riktigt bra och jag och Jeppe är redan taggade inför nästa år! :D

13 kommentarer:

  1. Jättefina kultiga stövlar. Hur gamla kan dessa vara tro ?

    /Malin

    SvaraRadera
  2. Jadu Malin! Ingen aning! Men det är väldigt bra kvalitet på dem iaf, och jag får ofta komplimanger för dem! Mormor hade stil hon! :)

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen stil. Det gamla hederliga lever kvar ännu .
    Har själv ett par gamla stövlar från 80-talet och de är fortfarande täta ...då var de kvalitet som gällde och inte dagens skit-stövlar (rosa o prickiga ) som går sönder efter nån månad...

    /Malin

    SvaraRadera
  4. Precis! Och sköna är dem också! :D

    SvaraRadera
  5. Kom på en fråga till--- vad är det för märke på gummistövlarna ?

    /Malin

    SvaraRadera
  6. Det är typ inget märke på stövlarna. De är säkert köpta på nån lågprisaffär, eller på nån stormarknad eller nått! De är väldigt enkla, utan funktioner. Det ser ut att vara riktigt taskig kvalité på dom. Men de har ju hållt i ganska många år hittills. Vet inte när mormor köpte dom faktiskt.

    SvaraRadera
  7. Ok, märket spelar ju egentligen ingen roll om kvaliteten är bra. Ha en bra sommar med stövlarna och hoppas de kommer att följa med dig i flera år.
    :-)
    /Malin

    SvaraRadera
  8. Kan stövlarna vikas ner?

    Ellen

    SvaraRadera
  9. Jodå dom går att vika ner! :)

    SvaraRadera
  10. Hej.
    Har du bild av dine stövlar när dom er vika ner? Har själv ett par men dom har blätt foder. Hva har dina?

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Får jag köpa dina härliga gummistövlar?
    Maila mig på galonbyxa2008@hotmail.com
    Med vänlig hälsning,Hans

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Skrev här till dig den 6/3-14 & undrade om jag får köpa dina gummistövlar som du har här på bilden.
    Vill fortfarande köpa & betalar 700kr eller kanske mer om du säljer de till mig.
    Maila mig på galonbyxa2008@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Hej fina gummistövlar du har på dig tycker jag ☺☺😊😊

    SvaraRadera