"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 26 april 2012

Min födelsedag! :)



Då var det då återigen min födelsedag igår! Den här gången blev jag 26 och detta firades i hemmet med svärmor och svärfar på besök! En väldigt lugn födelsedag helt enkelt, men jättemysig! Jag tog ledigt från plugget och passade på att baka lite! :)


Gräddtårta med jordgubbar! Sockerkakebottnen bakade jag själv och jordgubbsylten som var i hade jag kokat själv på de bär jag plockade i somras! :) Extra gott!


Smörgåstårta med gubbaröra och räkor! Helt hemgjord! (Mammas recept). Med hönökaka istället för landgångsbröd. Jättegod! Det kanske ser snålt ut med räkor, men det är för att de ligger som ett berg i mitten.. :)


Jag började göra en deg till kanelbullar men sen fick jag tidsbrist (inte helt ovanligt för min del) så det slutade med att Jeppe fick baka dem! Fina va?! :)


Uppdukat till kalas med finporslinet och vitt ekologiskt vin! 


I födelsedagspresent fick jag det här ekologiska påslakansetet från HM som jag önskat mig, av Jeppe! :)


Så fint! Längtar tills jag får bädda med det! :)


Av mamma, pappa och lillebror fick jag pengar så att jag kan köpa de här fina Easytoneskorna från Reebok! :) Behöver verkligen ett par bra walkingskor och de här tyckte jag var snygga också! :)


Av Daisy fick jag den här boken! Hungerspelen heter den och det är den boken som filmen The Hunger Games som går på bio nu är baserad på. Tänkte läsa boken innan jag ser filmen, och det var jättelång kölista på biblioteket så då passade jag på att önska mig den i present! :)


Av svärmor och svärfar fick jag en flaska ekologiskt vin och....


... en intensivkurs i bugg för både nybörjare och de som buggat förut! Haha! Jag har själv buggat en del när jag var yngre och tycker att det är jättekul! Det roliga var att de tvingat (och då menar jag verkligen tvingat) Jeppe att också följa med! Haha! Stackarn, han är ju inte ett dugg sugen på det! Men jag tycker det ska bli roligt! :)

Sen fick jag även 400 kr insatt på mitt konto av storebror som jag själv fick välja vad jag ville köpa för! Så vi får väl se vad det blir! :)

Tack alla som gratulerade mig igår! Det värmer i hjärtat och jag hade en jättefin dag! :)

2 kommentarer:

  1. Undrar var Daisy hade handlat boken till dig ...? Vilken bra födelsedag du hade , fast du inte var hemma hos mamma o pappa ! ;-)
    Och vilka bra grejor du fått. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Hon gav Jeppe lite cats (kattpengar) som hon sparat ihop och skickade ner honom till bokhandeln! ;)

    SvaraRadera