"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 10 april 2012

Härlig påsk!



Glad tjej efter en härlig påsk! :) Bilden är tagen igårkväll när jag och Jeppe gick en långpromenad runt gruvan. Väldigt kallt och lite småregnigt, men skönt att komma ut och röra lite på sig efter all påskmat! 


I lördags var vi hemma hos svärföräldrarna tillsammans med Jeppes lillasyster och deras farmor. Det blev en ordentlig påskmiddag med allt man kan tänka sig! :) Här står jag i påskstassen och smörsteker sparrisarna som var en av höjdpunkterna på påskbordet!


Mammas äggalåda som jag föreberett hemma och som gjorde succé!


En del av påskbordet!


Den varma delen av påskbordet!


Stackars Daisy fick ligga själv i den stora sängen hela dagen. :( Efter att all mat intagits på lördagen, spelade vi ett musikspel som var ungefär som TP. Sen blev det lite TV-tittande innan vi begav oss hemmåt. Jeppe ville gå ut och hade lite grabbförfest hemma hos oss och jag gick en snabb sväng till en tjejförfest men när de skulle ut gick jag hem och det tog inte lång tid innan jag däckat av utmattning i sängen.


Den här supermysiga filmen tvingade jag Jeppe att titta på i söndags efter frukosten! :) Och han tyckte t o m att den var ganska mysig fick han erkänna efteråt. ;) Filmen är inte enbart animerad utan utspelar sig mestadels i den "riktiga" världen med vanliga skådespelare. Den handlar om påskharen som inte vill vara påskhare, utan trummis i ett band. Han rymmer från den stora godisfabriken (inledningen i filmen när de visar hela gottefabriken är bättre än tomtarnas julverkstad! ;)) och drar till Hollywood för att söka lyckan. Där stöter han givetvis på trubbel. En riktigt mysig familjefilm skulle jag vilja säga! Särskilt så här i påsktider! :)


Egentligen skulle Jeppes farmor kommit hem till oss på söndagen men det blev på måndan istället. Så resten av eftermiddagen spenderades med den här superläskiga boken som jag inte kunnat lägga ifrån mig! Jag har inte kunnat sova på nätterna för att den är så läskig och jag har inte kunnat lägga ifrån mig den för att den varit så spännande! Men nu har jag äntligen läst klart den och det är riktigt skönt. Boken var väldigt bra, men väldigt läskig som sagt..

På kvällen åkte vi tillbaks till Jeppes föräldrar och åt rester från påskmiddagen. Trevligt!


Igår skulle vi egentligen pluggat hela dagen men det blev inte riktigt så. Dagen började med att vi fick diska och städa för sen skulle Jeppes farmor (och resten av hans familj) komma och titta hur vi bodde och fika lite. Det var trevligt! Efter det skulle vi som sagt plugga men det slutade med att jag läste ut min bok och sen gick vi en långpromenad jag och Jeppe. På hemvägen gick vi förbi bion och bestämde oss för att avsluta påsken med den senaste american pie filmen.

Det är vi glada att vi bestämde oss för, för filmen var jättebra och jag har nog inte skrattat så mycket och så högt på bio någonsin! :) Måste ses!

Nu måste man tyvärr tillbaka till verkligheten med massvis, massvis, massvis med plugg... Så opeppande just nu..!

Hoppas att ni haft en lika trevlig påskhelg som jag iaf (även om jag saknat min familj i skåne och sthlm)! :)

1 kommentar:

  1. Vad det såg gott ut allt . Och vad fin du var . Men du får nog sluta mata Daisy eller köpa ett löpband till henne ! Vi får väl gå och se filmen oxå om den nu var så rolig .
    Kram Mamma

    SvaraRadera