"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 10 oktober 2011

Vitmålad hylla!

Helgen har tyvärr gått i hostans tecken så jag har inte direkt blivit utvilad. Har hostat på nätterna så att varken jag eller Jeppe kunnat sova. Hostat och haft ont i halsen och snörvlat och ont i öronen på dagarna. Inge kul. Detta kunde dock inte stoppa mig från att gå på Rättviks marknad som jag längtat så mycket efter! :)

Vi hade en jättemysig eftermiddag i lördags jag och Jeppe (i Rättvik). Det bästa med marknad är alla lukter! Brända mandlar, langos, kolgrillade hamburgare, kolbullar, kantarelltoast med västerbottenost osv. Mmm ljuvligt för näsan! :) Vi valde att äta langos! Supergott!

Med oss hem fick vi några tidningar, salamikorv, rökt fläskfilé, saltlakritsstång, hemgjorda kolor och lite te! Hade kunnat handla hur mycket som helst men man har ju inte så stor budget tyvärr..

Igår kände jag mig för trött för att plugga så jag satte igång med att måla en trähylla som jag fått av svärmor som legat omonterad på vårt köksgolv sen augusti. Riktigt skönt att få upp den, och va fin den blev! :D

Målade med miljövänlig färg som jag hade över från när vi målade om i lägenheten för två år sen!

Så här blev det när jag ställt in en del av mitt bråte som trängts uppe på kylskåpet och i skafferiet.. Skönt att det fick sin egen lilla plats!

Nu ska jag försöka sätta mig med min jättedryga företagsekonomi. Massa räkneuppgifter nu och jag ligger flera kapitel efter. Och så är man trött o seg i skallen av förkylningen.. Suck!

2 kommentarer: