"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 14 oktober 2011

Mr Poppers penguins!


Lätt det bästa filmtipset inför helgens mys! Jag och Jeppe såg den igår kväll och den var riktigt mysig. En riktig familjefilm med massa supergulliga pingviner! :) En sak som slog mig när jag såg filmen är att Jim Carrey börjar se ganska gammal ut i ansiktet. Kollade upp hur gammal han var och gubben är ju för fasen 49 bast! :O

Ja ung eller gammal så brukar iallafall Carrey göra filmer som han är med i sevärda, och den här är definitivt inget undantag! Rekommenderas starkt! Särskilt om man är sugen på att bara koppla av och inte tänka så mycket.

För övrigt så längtar jag riktigt mycket efter första snön nu! De senaste dagarna har vi haft frost på nätterna och det har börjat bli riktigt kallt. Jag har plockat fram vinterjacka, vinterskor, mössa och vantar och det är så himla skönt! Tycker hösten kan vara lite knepig på så sätt att man aldrig vet vad och hur mycket man ska ta på sig när man går ut. Men nu när det börjar bli smällkallt är det bara att dra på sig det varmaste man har. :)

Idag ska jag ansöka om valbara kurser inför vårterminen och det lutar åt att det blir Projektledning 15 hp och Hållbart skogsbruk 15 hp som förstahands val. Ska bli spännande!

Min förkylning har börjat ge med sig men än är jag inte frisk. Jeppe köpte Theracough hostmedicin till mig igår, men fy fasen vad äcklig den var! Usch! Hur kan man blanda lakrits med vanilj som smaksättning på en hostmedicin? Höll på att kräkas när jag efter en kvarts tvekande äntligen fick ner det..

I helgen ska Jeppe åka iväg med sin killkompisar så jag ska vara ensam hemma. Perfekt eftersom jag behöver plugga hela helgen. Inte så roligt dock... Men åker till Skåne i slutet av nästa vecka så jag behöver verkligen få undan en massa plugg innan dess!

Trevlig helg på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar