"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 12 september 2011

Water for elephants!


Jättemysig film som vi såg i lördags jag och Jeppe! Har väntat länge på att få se den, och jag blev inte besviken. Den är väldigt hemsk och handlar om en elak cirkusägare som inte är snäll mot varken sina djur eller sin personal. Ibland får man nästan hålla för ögonen. Men samtidigt är det en romantisk kärlekshistoria om en förbjuden kärlek.

Det jag gillar allra mest med den här filmen är inte som ni kanske tror att Robert Pattinson är med (tycker bara att han är snygg i Twilight-filmerna) ;), utan för att jag älskar gammeldags filmer som den här. Jag vet inte riktigt vilket årtal den ska utspela sig på, men det skulle kunna vara runt 50-talet eller tidigare. Att filmen utspelar sig i cirkusmiljö gör den bara ännu mer spännande och den får lite av ett magiskt skimmer runt sig!

I fredags såg vi även den första Jägarna. Som ni kanske vet har Jägarna 2 precis haft premiär på bio och eftersom jag faktiskt aldrig sett ettan så insisterade Jeppe på att vi skulle se den. Den var också väldigt bra, men fruktansvärt hemsk. Här fick man verkligen hålla för ögonen mer än en gång. Ingen barnvänlig film direkt! Usch. Och det värsta är ju att den är baserad på verkliga händelser också.. :(

Från det ena till det andra. Idag var jag flitig och satte klockan på halv sju! :) Gick och la oss tidigt igår och somnade innan elva. Så jag kom upp utan problem kl 7 idag. Har massvis att göra. Skäms att säga det, men jag har fortfarande inte rensat bär och svamp från i lördags! Vi var på Ikea hela dagen igår och när vi kom hem var vi så trötta, så jag orkade inte.. :S

Så det ska jag ägna mig åt nu på förmiddagen samtidigt som jag har tvättid nu kl åtta. Sen ska jag vika tvätten från i torsdags som fortfarande hänger uppe och diska undan lite. Den här veckan har jag inga lektioner, eftersom alla lärarna är iväg i Bydalen med årets ettor, precis som vi var förra året! Men det betyder absolut inte slappvecka. Tvärt om... Har superdupermycket plugg så det ska råpluggas hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar