"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 1 oktober 2010

Dalahonung från Bondens egen marknad!


Förra helgen var jag på Bondens egen marknad här i Falun och införskaffade mig en spann med 2,8 kg honung! Så nu tror jag att jag har så det räcker i ett år. :) (Äter ca en sked om dagen, som jag har i morgonteet).

Bondens egen marknad är en företeelse som inträffar varje lördag under sensommaren här i Falun, där bönderna kommer och säljer sina egna varor utan mellanhänder. Riktigt mysigt och fin kvalité på varorna. Nyckelordet är ju NÄRPRODUCERAT.

Men tyvärr var det nog sista marknaden för året i lördags. Däremot så är det Rättviks marknad hela den här helgen. Och den tänker jag besöka! Ses kanske där?!

Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Ser ju fint ut. Du kunde ju ge den till pappa i födelsepresent istället för boken !:)

    SvaraRadera
  2. han får bara låna boken för jag har köpt något annat till honom på rättviks marknad! :) han har väl egen honung dessutom! :)

    SvaraRadera