"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 11 oktober 2010

Äntligen ekologisk gräddfil från Milko!

Ja nu har det hänt! Länge har det inte funnits något ekologiskt alternativ för gräddfil där jag brukar handla, men nu har Milko äntligen tagit sig i kragen! Både Arla och Skånemejerier har länge haft ekologiska gräddfilar så jag förstår inte varför det dröjt för Milko! Nu önskar jag mig bara att man kan få ekologisk Creme Fraiche i 5 dl istället för bara i 2 dl.

Bara någon vecka innan Milkos ekologiska gräddfil kom ut i hyllan kom ju också en nyhet från ICA. I love eco gräddfil. Och då blev jag så irriterad, för jag ville inte behöva välja mellan att köpa närproducerat (Milko) och ekologiskt, icke-närproducerat (I love eco). Men som sagt så kom ju Milkos ekologiska gräddfil kort där efter. Så nu slipper jag stå och våndas i affären. :)

Och det finns ingen anledning till att inte köpa den ekologiska varianten för den kostar typ samma som den icke ekologiska i det här fallet. I like! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar