"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 13 maj 2010

Rengör med citron!

Idag är det storstädning som gäller för imorn kommer delar av min familj på besök hela vägen från Skåne! Så jag tänkte dela med mig av ett tips som jag skrivit om förut men som jag inte själv hade prövat då. Idag var det andra gången jag prövade det och det funkar jättebra!


Du delar en citron i två delar. Klämmer ut lite saft över det område som är kalkbelagt och sedan gnider du in det med hjälp av citronen. Låt stå i en fem, tio minuter och sedan är det bara att torka med en vanlig trasa. Det mesta går bort av sig självt men vissa hårda fläckar kan man behöva gnugga lite på med den hårda sidan av en svamp.


Jag får alltid stora fula kalkringar under mitt diskställ. Men en vanlig citron tar alltså bort dem. Miljövänligt och bra! Här får ni se före och efter bilder på min diskbänk!

Före


Efter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar