"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 26 maj 2010

Gör din egen somriga ljusstake!



I helgen när vi var hemma hos svärföräldrarna hittade jag en jättestor glasburk utan lock som stod och skräpade. Den tyckte jag att jag kunde få användning för, så jag tog hem den, diskade ur den och pillade bort etiketten. Sen visste jag inte riktigt vad jag skulle ha den till så jag satte upp den på kylskåpet tills vidare.

Men igår slogs jag av en inspirationsblixt och fick en uppenbarelse. ;) Jag kom på att jag skulle lägga stenar i botten och sätta ett vitt ljus i mitten. Sagt och gjort, eftersom jag bor i innerstan orkade jag faktiskt inte åka ut och plocka stenar så jag (fy skäms) köpte ljusa flodstenar på Plantagen. Ett miljömärkt blockljus hittade jag på Indiska. Och en liten spets köpte jag i en tygaffär. Resultatet blev såhär!



Den somriga duken köpte jag på Myrornas för 5 kr!

2 kommentarer:

  1. vad var det för sommrigt med den duken??

    SvaraRadera
  2. jag vet inte riktigt, jag tyckte att det var något med den.. den var naturvit och den kändes somrig ihop med den somriga ljusstaken! lite havs känsla :) mycket mer somrig än den bruna tråkiga som legat där hela vintern..

    SvaraRadera