"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 18 maj 2010

Familjen på besök!

I helgen kom äntligen min mamma, pappa och lillebror på besök. Det var såå mysigt! Och bra väder fick vi också. För er som inte vet det så hade de kört ända från Skåne där de bor och där jag kommer från. Här kommer en liten bildsession från helgen!



En massa mat var det som skulle lagas! Mums! :)



Men först en välkomstdrink, serverad i mormors gamla glas på mormors silverbricka!

Till förrätt lite vårprimörer! Den gröna sparrisen stektes i olivolja tillsammans med ett paket bacon, färska cahmpinjoner, färsk hackad vitlök och lite persilja.

Huvudrätten var Tacolasagne! Kanske inte den lyxigaste bjudmaten, men absolut den godaste! Hela familjen är tokiga i detta recept som jag kommit på själv. Du gör en vanlig lasagne förutom att du har i tacokryddmix i köttfärsen, en hel röd parika delad i stora bitar, en hel rödlök delad i stora klyftor, fefferoni nerklippt i lagom stora bitar och lite creme fraiche och tacosås utklickat lite här och var. Till detta kan du servera en sallad. Godaste receptet ever!


Dagen efter serverades min hemlagade "yoggi" i en av mina finaste loppisskålar. Ekologisk fil, egenplockade hallon och blåbär och en 1-2 tsk vaniljsocker.

Frukosten serverades i mormors fina japanska servis. Förutom den hemlagade "yoggin" fick vi även avnjuta min hemlagade skinksallad och räksallad. Skinksalladen består av hackad skinka, hackad rödlök, creme fraiche, majonäs, salt och peppar. Räksalladen består av räkor, majonäs, creme fraiche, dill, citron, salt och peppar.

På lördagskvällen åkte vi ut och fiskade. Jag har äntligen skaffat mig ett eget fiskespö och kunde för första gången sen jag var liten börja fiska igen. Fick dock inget napp. Har aldrig fångat en fisk i hela mitt liv. Men denna sommaren ska jag nog lyckas! :)

Till sist en försenad födelsedagstårta...

... på världens finaste loppistårtfat!

Hoppas att ni hade en lika trevlig helg som jag och njöt av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar