"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 8 april 2013

Mitt påsklov! Clash of Nations, Slash n Bash, Sol & brädåkning!



Hade en vecka ledigt från skolan men det har varit så fint väder så jag tog mig ledigt den första veckan på C-uppsatsen också. Det tyckte jag att jag var värd! Och jag kände att jag behövde ladda upp batterierna lite till innan jag satte huggtänderna i uppsatsen. Första veckan gjorde jag mest sånt som jag inte hunnit med på sistone; städade, tvättade, storhandlade osv. Sedan blev det påsk och jag gick på Clash of Nations med Jeppe och en kompis till honom.


Snöskotrarna in action!


Mycket publik! :)


Nästa dag åkte vi ut till Bjursås där det var en tävling som hette Slash n Bash. Jeppe och hans kompis var med och tävlade och jag lärde känna en relativt nyinflyttad tjej som jag åkt bräda med flera gånger den senaste veckan. Kul! :)


Trevligt häng i backen! :)


På lördagkvällen var det fest med några tjejkompisar som var hemma i Falun över helgen. Roligt! :)


Nästa dag var det perfekt väder och vi var bakis såklart.


Så vi tog det väldigt lugnt..


På kvällen blev det lite påskmat! :)


Sedan har det varit fint väder hela veckan och vi har åkt bräda alla dagar utom i torsdags. Så himla kul! Och härligt med fint väder! Riktig livskvalité har det varit hela veckan! :)


Skönt häng med härliga människor! Olika varje dag! :)


Mycket hajkning har det blivit också efter att backen stängt. Vi har filmat massor och som sagt så kommer det en liten film när säsongen e slut. Men än är det lite kvar! :)


Många blåmärken har det blivit också.. Har tre stora på rumpan också.. :/


 Igår avslutades ledigheten med att min söta lilla brorsdotter med tillhörande föräldrar kom på besök en sväng efter backen. (De bor i Sthlm men var på väg hem efter att ha hälsat på kompisar i Leksand). Mysigt!

Idag har jag börjat på min C-uppsats och haft möte med min handledare. Så nu är det full fart med den resten av terminen. För er som inte vet så ska jag göra en livscykelanalys på ett passivhus som en doktorand håller på och forskar på. Intressant men sjukt mycket jobb!

1 kommentar: