"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 9 april 2013

Gårdagens loppisfynd!


Igår var jag och Jeppe och slängde sopor och då passade vi på att åka till Ta till vara också och lämna in lite böcker som vi läst. Väl där hittade vi fynd på fynd på fynd! :) Blev en riktig storhandling! ;) Denna vackra tallriken t ex för 15 kr.


Hittade ett skönt slitet skärp för 15 kr.


En söt liten glasskål för 5 kr. Köpte nyligen en i samma storlek fast i keramik och har användt den jättemycket. Är perfekt storlek att lägga grönsaksstavar i  t ex.


Den här jättefina gamla ramen fick jag för 5 kr!! Så jäkla billigt!


Fina detaljer!


Egentligen var det böcker jag skulle köpa i första hand, men precis när jag börjat kolla i bokhyllan så kom de och körde ut oss för att de hade stängt för 5 min sen.. Attans! Vi hade så fullt upp så vi glömde helt bort vad klockan var. Hittade två böcker iaf för 5 kr / st.


Nya bruna gardinlängder för 15 kr st. (2 st).


En picknickväska som var helt ny med prislappen kvar! 25 kr fick vi den för.


Massa fack för dricka och mat.


Och så två skärbrädor, bestick och flasköppnare i ett fack på sidan! :) Den ska vi nog få användning av i sommar! )


 Jeppe hittade sig en hopvikbar kåsa för 5 kr.


Och till sist köpte Jeppe sig fyra minikaffekoppar för 5 kr/st. Det är nämligen så att när han dricker kaffe så dricker han oftast inte så mycket, så han tycker att de vi har hemma är lite för stora. Men dessa var perfekt storlek! :)

Sammanlagt handlade vi för 125 kr! Värt! Jag älskar verkligen att fynda på loppis! Inte bara är det billigt, man får annorlunda och fina saker och man gör dessutom en god gärning! :) När jag har varit på stan och shoppat dyra och nya saker kommer jag alltid hem med dåligt samvete.. Men när jag varit på loppis och fyndat så känns det bara bra! ;) Tänk va bra att man kan lämna in sånt man inte vill ha längre och så kan nån annan få användning för det! Genialt! :D

1 kommentar: