"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

lördag 16 april 2011

Varning för läskiga bilder!!

Hej allihopa!

Ber om ursäkt för att jag inte hört av mig på länge! Det har varit fullt upp med sjukhusbesök, plugg och hushållsarbete ända sedan Jeppes olycka, så jag har helt enkelt inte haft tid att skriva något.

Men jag tänkte att jag tar vid där jag slutade och berättar med bilder vad som hänt sen förra inlägget. :) (OBS! Varning för otäcka bilder på såret lite längre ner!)


Jeppe låg ju hemma med gips hela veckan och sen var det dags för Clash of Nations på helgen. Det var alltså den snowboard och skid-tävlingen som skulle vara i det hoppet som Jeppe provhoppade. Här har de byggt om hoppet och dessutom lagt en luftmadrass som skydd där inte bara Jeppe utan även en annan kille flög in och skadade sig. Totalt var det 4 st som fick åka ambulans från det där hoppet!



Här syns inrunnet till hoppet och bakom skymtar hoppbackarna. Jeppe var domare på tävlingen och blev transporterad i bil runt på området.




Det var lång kö till Secondhands-tältet där Jeppe och de andra grabbarna satt och skrev autografer. :)





Här blir de sista autograferna skrivna, innan skotertävlingen med Daniel Bodin i spetsen satte igång.





Tror att det var 7000 åskådare på plats för att kolla in skid/snowboard/skotertävlingen!!





På onsdagen efter tävlingen tog jag och Jeppe bilen ner till Uppsala för operation. Jag bodde hos några bekanta till Jeppes familj och Jeppe låg ju på sjukhuset såklart. På torsdagen opererades han och operationen gick så bra som den kunde gå enligt läkarna. Här ligger han och tar igen sig efter operationen.




2 stora skruvar och 8 små har de lappat ihop hans häl med!



Varning! Nu kommer bilderna på såret!





Efter operationen fick Jeppe ligga kvar en natt innan han blev förflyttad med ambulans till Falun. Jag fick ta bilen hem själv. Sen fick han ligga i Falun från fredag till tisdag. Han fick både nervblockad, sprutor och tabletter dygnet runt och ändå hade han jätteont i början. Tror att han kunde sova en hel natt för första gången på söndagnatten. Men sen blev det bättre och bättre och i tisdags fick jag hämta hem honom!




Nu har han bara blodförtunnande sprutor, morfinplåster och alvedon kvar. Men han kan inte göra så mycket utan måste fortfarande ligga med foten i högläge hela tiden om han inte ska få ont och bli uppsvullen. Så det händer inte mycket om dagarna här för tillfället. Det är mest plugg för hela slanten! Men så skönt att Jeppe har fått komma hem och att operationen gick bra. Nu väntar vi bara på att han ska bli bättre och bättre. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar