"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 20 april 2011

Boktips!


Kristin Hannah är en av mina favoritförfatterskor! Hon skriver mycket om relationer inom familjen och även om romantik. Det slutar alltid lyckligt i hennes böcker, vilket jag gillar. :) Riktiga feel good böcker. Så gillar ni inte klyshiga, lyckliga, romantiska böcker så är det här ingenting för er. ;)

Just denna boken handlar om en mor och en dotter som inte längre pratar med varandra. Men så händer något som sammanför de båda och de blir tvingade till att börja umgås. Och sen leder det ena till det andra. Ja ni kan ju själva tänka er.

Boken får 4 poäng av 5 möjliga! :)



Jag har också hunnit läsa denna boken. Och visst jag tycker att den är bra men lite för deprimerande för min smak! Jag läser mycket svenska deckare och gillar verkligen dem. Men just Mons Kallentoft tycker jag skriver lite väl deppigt. Hans huvudrollsinnehaverska är en väldigt sorglig människa och det blir lite mycket ibland kan jag tycka. Och just den här storyn tyckte jag var sådär. Jag har även läst Sommardöden och Midvinterblod (tror de heter så?) av samma författare och de tycker jag är bättre, men fortfarande i deppigaste laget.


Boken får 2,5 poäng av 5 möjliga av mig!

1 kommentar:

  1. Hej. Jag gillar oxå Kristin Hanna, har nog lånat de flesta av henne på bokbussen. Verkligen att rekomendera. Kram Mamma

    SvaraRadera