"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 20 april 2011

Snart 25 år...

Ja du på måndag fyller jag 25. Halvvägs till 50! ;) Nä men jag tycker att det känns ganska lugnt faktiskt! Jag har ju redan träffat mitt livs kärlek och jag har lekt av mig i Sälen och Oslo och nu har jag börjat plugga. Jag är ganska nöjd med mitt liv hittills, och jag ska göra mycket kul i framtiden också! Och man ska ju vara glad för varje dag man lever och glädjas åt att man klarat av ännu ett år, som en kompis till mig brukar säga. Det är inte alla som hinner bli 25 tyvärr!


På fredag tar jag och Jeppe Saaben och rullar ner till Skåne. Stannar där till nästa onsdag. Vi ska fira påsk med min familj. Och sen ska jag ha lite BBQ med familj och vänner på måndagen då jag fyller år. Det ska bli riktigt kul att verkligen fira på min födelsedag för en gångs skull! Det har blivit lite hippt som happt med det sen jag flyttade hemifrån. Sen ska jag på studiebesök hos en bonde i Hörby på tisdagen! :) Ska intervjua dem till vårt mejeriprojekt i skolan.




I födelsedagspresent har jag önskat mig resepengar och en biljett till Peace & Love. Resepengarna ska isåfall gå till min och Jeppes "5 år jubileums"-resa. Och jag har aldrig varit på en riktig festival så det hade varit skoj att gå på P&L om det nu finns några biljetter kvar. Alla mina kompisar ska dit och jag vet ju att jag kommer att vara ledig eftersom jag ska plugga i sommar.


På tal om det! Jag har sökt en kurs som heter Människan och växterna som verkar så himla intressant. Det är en arkeologi/biologi kurs som handlar om hur människan använt sig av växterna genom tiderna. T ex till mat och botemedel. Jag sökte den som första val och hoppas verkligen att jag kommer in på den!


Det är jätteintressanta böcker i den här kursen, som jag gärna kan tänka mig att köpa även om jag inte kommer in på kursen!


Den här boken önskar jag mig i födelsedagspresent! En sån borde ju finnas i alla hem. Det är lite som bibeln. Den ingår som referensmaterial i kursen.






Den här boken vill jag jättegärna ha, men den verkar inte säljas längre. :( Är det någon som får syn på den någonstans så köp den direkt! Ni får pengar! Den ingår i kurslitteraturen.



Den här ingår också i kurslitteraturen och verkar jättebra!




Och den här ingår också i kurslitteraturen!


2 kommentarer:

  1. Välkommen till Skåne. Det ska bli så roligt att få fira dig.det var ju länge sen sist. Verkar vara bra böcker. ska hålla ukiki efter dom. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Ojsan. Menar utkik ! :-)

    SvaraRadera