"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 2 juli 2010

Trädgårdslycka mitt i stan!


Vilken lycka det är att få se livet spira i en lägenhet mitt i stan! I min lilla köksträdgård har nu den första tomaten mognat och jag och jeppe känner oss nästan som att vi har blivit föräldrar. :)


19 tomater har vi totalt och det kommer nya var och varannan dag! Här om dan kom det även en liten blomma på jordgubbsplantorna och nu ser det ut som att en jordgubbe är på väg!


Persilja har vi så det räcker och blir över och den används flitigt i maten. Sen har vi gräslöken och smultronen men de är båda väldigt små fortfarande. Jag tror att de behöver varsin större kruka.


Nu ska jag gå ut o lägga mig en liten stund i solen innan jag ska jobba extra. Fy alltså vilken otur jag har. Hade inte kollat vädret igår när dom ringde och frågade om jag ville jobba 12-20. Sen såg jag att det var sista dagen idag, innan jag börjar jobba mina tre veckor, som det inte ska vara ett moln på himlen på hela dagen. Usch vad jag känner mig deppig nu..


Hoppas att ni iallafall får en härlig dag i det underbara vädret! Imorn ska jag sola, bada och grilla med goda vänner! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar